Regn och Rusk!

Herre Jösses vilket skit väder vi har haft idag! Det verkar aldrig vilja ge sig! Det verkar inte bara vara stockholm det har varit såhär, pratade med mamma och i Arvidsjaur regnar det också.

Skola hela dagen idag. Klev upp klockan sju och har haft föreläsning från 9.00-16.00. Sedan hem och käka lite snabbt och så viare till jobbet. Kom hem runt halv nio. Inte så konstigt att man känner sig lite sliten kanske?
Varje ledig stund har jag dessutom suttit med telefonen och mailat folk som en galning samt ringt upp folk som försökt nå mig. Det positiva är ju att tiden går väldgt snabbt när man hela tiden har något man måste göra. Speciellt om det man gör är roligt eller intressant. Det är inte så dumt! :)

De som körde/gick förbi mig idag när jag var påväg till jobbet måste ha fått sig ett ordentligt skratt! Det stormade ute så mitt paraply vände sig ut och in precis när jag skulle gå över övergångstället. Då jag kämpade med att fixa till paraplyet såg jag mig inte för och trampade rakt i en decimeterdjup vattenpöl! Jag hade tygskor så självklartblev jag totalt genomblöt!
Självklart såg alla runtomkring vad som hände men jag låtsades som om inget hade hänt och lunkade vidare i rask takt. Som om det inte vore nog.. När jag kommit runt hörnet, stannade jag för att rätta till det sablans paraplyet, samtidigt kom det (som det kändes) en ordentlig stormby. Jag försökte gömma mig bakom paraplyt och på något sätt så blev det en virvelvind i mitt hår. Håret stod rätt upp och snurrade runt runt runt runt.. I samma ögonblick får jag århundradets kramp i mina tår i BÄGGE fötterna samtidigt. Det är i och för sig ine så ovanligt att jag får kramp i fötterna, det händer alltid när jag badar eller är allmänt kall om dem. Så egentligen var det väl ganska väntat. Tårna lägger sig på varandra i ett onaturligt läge. De ser helt  deformerat ut. Så när jag stod där längs en av Stockholms mest trafikerade gator med en virvelvind i mitt hår, ett paraply som var "upp och ner", dynblöta fötter och med världens kramp så kunde jag inte annat än att skratta... Jag kom på hur dum/rolig jag måste se ut! Jag haltade vidare och när jag väl kom fram hade jag världens vattensamling i paraplyet som jag aldrig fick tillfälle att rätta till... Det hade jag naturligtvis inte tänkt på så den vattensamlingen fick jag över mig...

Min träning har tyvärr blivit lidande den sista tiden. Helt ärligt så är jag inte typen som tänker "äh det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Är det kasst väder så tänker jag snarare "Ok, det regnar idag. Då struntar jag i att fara ut och springa.. Det blir nog bättre imorgon".Tyvärr så håller min teori inte särskilt bra. För nu har det gått 2 veckor och jag har inte motionerat en enda gång. Crap! De som är ute och springer under sen hösten och vinter säsongen gör det förbannat bra! Jag har gett upp ute träningen för det här året. Väntar istället på mitt gymkort som jag ska använda till sommaren kommer igen! Det passar mig bäst!

Nu en kopp te och sedan sängen!

Night Night...


Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: Ulrika

En olycka kommer sällan ensam som man säger.... Det är samma här ska jag säga, bara regn och rusk... inget roligt alls....



Hur går det med skolan? Hoppas du trivs :)



2011-10-19 @ 06:21:13
URL: http://nogg.se/kevinborg4ever

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle