Hem ljuva hem

Ja, nu har vi äntligen kommit hem. Skulle ju egentligen ha varit borta
2 veckor men istället blev det 3 på grund av vulkanen på island.

I lördags fick vi veta att vi skulle flyga till Grekland på söndagen och sedan bussa
hem till Stockholm genom europa. Vi var såklart chockade och hade planer på
att istället åka till Malta till cirkusen hade lagt sig. Men sedan så tänkte vi att vi inte
visste hur länge detta skulle hålla på och förr eller senare måste vi ju hem eftersom
Kevin har en del grejer att stå i. Då beslutade vi oss för att ta bussen iallafall.
Dessutom fick vi åka med norrmännen så det var ju tur för Kevins del.

En natt fick vi bo på hotell. Personligen tycker jag att det var lite snålt, minst två
nätter skulle det ha varit. Jag tänker på de äldre, som efter två dagar, hade fötter lika
stora som fotbollar på grund av svullnaden av att sitta så länge! För att inte tala om de
gravida kvinnorna. Några av dem hoppade av i Slovenien då de inte längre orkade sitta på bussen.

Men man ska inte glömma bort att vi hade två fantastiska veckor med sol och bad. Jag njöt verkligen av varje sekund! Vi bodde på ett super fint hotell med bra mat och ur trevlig personal. De gillade verkligen Kevin och var väldigt ledsna när vi skulle åka hem.

Två kvällar åkte vi in till staden i Hurghada, tänkte köpa något fint att ta med hem men det kunde man ju fet glömma! Gud va jobbiga dom är när de mer eller mindre försöker slita in en i affärerna! Vi tappade tålamodet totalt och satte oss istället på en pub och drack ett par öl. Det går bra en stund men efter ett tag blir jag bara irriterad när de inte ens kan låta en titta i lugn och ro. Jäkla Fasoner dom har för sig!!! Jag törs garantera att om de bara satt lugnt och fint inne i sina butiker och frågade EN gång om dom kunde hjälpa en så skulle de få sålt 3 gånger så mycket mer än vad dom får i dagsläget.

Vi åkte på en snorklingsutflykt en dag, där vi åt lunch på båten och stannade på en ö som hette Paradise island,
kritvit strand med turkost blått vatten, undebart! Tyvärr så blåste det väldigt mycket den dagen och någon hade tagit mina simfötter så jag kunde inte snorkla så mycket. Det var rätt stora vågor och lite strömt så jag pallade
bara vara i vattnet max tio minuter sedan fick jag gå upp på båten, totalt SLUT! Lite läskigt faktiskt. Men kevin simmade på och såg en massa coola fiskar :) Jag snorklade en del utanför vårat hotel där det också var super fint
för snorkling med koraller och exotiska fiskar. Det är verkligen en upplevelse!

Vi spelade även tennis för första gången i Egypten, kan ju säga direkt att jag verkligen inte var någon stjärna på det, men kul var det :) Det kommer vi nog att göra om.

Kul att se att solen skiner här i stockholm idag! Vi ska strax gå en promenad och köpa glass i stora lass! Imorgon ska vi till Gröna Lund på premiär öppningen. Det blir kul!

Jag lägger upp bilder lite senare, måste ladda batteriet i kameran, skulle egentligen ha gjort det igår men det glömde jag bort.

Trevlig helg på er!
sofia

Sa Kan det Ga!

Hej pa er!

Jag antar att ni ar valdigt funderasamma over hur vi har det!

Vi skulle egentligen ha akt hem igar men pa grund av vulkanen sa ar vi fast i Egypten.
Vi mar absolut inte daligt av det, sitter inte det minsta i sjon! Vi bor pa ett kanon fint hotell!
Men jag hoppas vi kommer hem innan tisdag da kevin har en del saker att gora!
Men vi far inte veta sa mycket i forvag. Det ar mer timme for timme har.

Tycker synd om de som inte tog sig ivag pa semestern pa grund av det som hant.
Kan verkligen inte vara roligt. Men man kan inte gora nagot at det tyvarr.

Kevin har suttit har och kampat och kamapt for att komma in pa sin hemsida och skriva
till sina fans men utan framgang. Han har nastan hallit pa i 1 timme nu. Men han far skriva nar
han kommer hem igen!  Han halsar till er alla!

Skot om er,
uppdaterar nar jag kommer hem med bilder och annat skoj!

Imorgon....

... När jag vaknar kommer jag vara påväg mot Arlanda och EGYPTEN! wiiiieee!
Fan va NICE! Sitter här och klockan är nu 19.00 på kvällen och plötsligt slår det mig:
Det är är forfarande ljust ute!!!! Det är minsan ett sommartecken det!!
Man blir piggare och gladare! Kanske när vi kommer tillbaka så har björkarna börjat slå ut!
who knows? hoppas på det iallafall...

Nu ska vi isäng.. Måste stiga upp klockan 4.00 imorgon för att hinna med planet...

Glad påsk på er!

När vi kommer tillbaka ska jag uppdatera med en massa fina bilder!