Bodyguard på Burk?

En dum eller smart idé? Jag tänker på konversationen Jag och Melinda hade går under vårat möte. Vi började prata om hur illa det är att man inte känner sig trygg. Det finns inte en chans att jag skulle få för mig att ta en promenad ensam efter klockan 18.00 på kvällen... Enligt SCB 2009 anmäls  90 våldtäkter i veckan, oron man känner är alltså inte helt obefogad. Jag har länge funderat på att skaffa mig nått slags skydd och hittade bodyguard på burk. Det är alltså ett spray som tillfälligt förblindar förövaren. Det är helt lagligt och går att beställa på internet. Å andra sidan kanske man bara blir mer nojig om man går runt med en sådan i väskan. Det skulle inte förvåna mig om jag under ett angrepp inte skulle se mig för och spruta mig själv i ögonen i stället. Det vore inte lyckat! 

Sedan finns det ju våldtäktsbälten också. Ska tydligen vara väldigt svårt att få upp om man inte vet hur man görocgh att situationen är stressad gör ju inte saken lättare. Jag tror dock att det allra bästa är att skaffa sig ett överfalls alarm. Det tror jag mest på. Känns som det alternativet som är minst riskfyllt.. Men jag vet inte.. får fundera lite.



Vill ni ha mer information kan ni besöka dessa sidor:

www.bodyguard.se
www.skunkspray.com


Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: Ellinor

sv: Nej fy, man ska va glad över att man är frisk! :) Allt bra med dig?

Sånt där bodyguard spray fick jag av min omtäksamma granne en gång. Jag har aldrig haft det i väskan när jag varit ute, fast det kanske man borde.. Läskigt att det händer så mycket obehaliga saker, vågar heller inte gå ute själv på kvällarna!

2011-08-31 @ 18:18:40
URL: http://ellaann.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Usch ja, hemskt att inte kunna känna sig säker... det låter som en bra idé tycker jag, fast överfallslarm är kanske säkrast som du säger...

2011-08-31 @ 21:13:46
URL: http://nogg.se/kevinborg4ever
Postat av: Matilda

Jag har faktiskt ett överfallsalarm.. Hörs väldigt högt, så det drar ju till sig uppmärksamhet.. :)

2011-08-31 @ 23:28:16
URL: http://www.matildaomallt.blogspot.com
Postat av: Ellinor

svar: nej jag hade inte med färg i :)

2011-09-01 @ 20:40:35
URL: http://ellaann.blogg.se/
Postat av: Freya

Fick ett överfallslarm i present och för ett tag sedan blev jag hotad av några unga killar i Malmö. När jag tryckte på larmet sprang de iväg. Tycker det är mycket skönt att ha med sig när man tex joggar på kvällen. har köpt larm o spray i julklapp till min familj på www.actionbolaget.se

2011-12-02 @ 11:31:10
URL: http://www.actionbolaget.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle