Fredagsmys

Hej hopp!

Äntligen fredag eller vad säger ni?
Jag känner mig på lite shopping humör idag!
Tror jag ska ta mig i kragen och åka in till stan om en liten stund.
Men först måste jag såklart ta tag i den där hemska disken som ligger och
väntar på mig, varje gång jag går in i köket så känns det som om den pratar med mig
"Kom igen nu Sofia, hur svårt kan det vara?! Tvätta oss!!" Höhöhö. Men det är nog mer
det dåliga samvetet som spökar tror jag.

Kom och tänka på en grej som hände för ett par veckor sedan då jag och Kevin var
ute och åt. Vi satt på en restaurang och hade det mysigt, vår enda lediga kväll på hur länge
som helst. Och så kommer det fram en berusad kvinna med hennes vänner i 50-års åldern.
"Eyyyy KEVIN, det var ju du som vann idol!!!" Hon bokstavligen skriker så alla restaurang gäster tittar.
"Du är sååå BRA och min dotter ÄLSKAR dig Kevin" Hon vinglar runt lite. "Ge mig din autograf?!"
Kevin skriver snällt en autograf till hennes flicka. "Och en BILD också, se glaaad ut!!!"
Då säger han till henne att han helst vill äta upp maten innan den blir kall, han förklarar också att det är
vår enda lediga kväll tillsammans. Då blir hon vansinnig, river sönder lappen,
kastar den på golvet och säger något i stil med "Skit i det då!!!"

Jag och Kevin bara tittade på varandra... Jag undrar vad hon tänkte dagen efter när hon såg sin dotter
och inte kunde ge henne autografen från hennes största idol bara för att hon betedde sig illa och inte fick någon bild. För hennes flicka hade det säkert räckt gott och väl med en autograf, hon hade blivit jätte glad över den.
Shame on you!

Efter en stunds tystand brast jag ut i skratt medan hon vinglade bort i sina högklackade skor som hon uppenbarligen hade problem att gå i på grund av alkoholen. Kevin försökte först tysta ner mig men det gick inte, hur mycket jag försökte så kunde jag inte sluta garva. Jag kunde bara inte begripa hur vuxna människor kan bete sig på det viset. Jag såg det komiska i det hela och efter en stund gjorde Kevin också det. Så satt vi där och skrattade tillsammans till magmusklerna krampade :) Det blev med andra ord en lyckad kväll iallafall! 

Trevlig helg på er !

Sofia




Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: Katja

Ja det är ju sjukt hur en del personer kan uppföra sig. shame on you var ett bra ordval. Vissa verkar tro att man kan behandla kända personer hur som helst.

2009-09-18 @ 13:55:01
Postat av: Marielle

Diska är riktigt segt. Jag brukar få göra det endel när jag går hemma bara men de är bara o göra det även om e är skittråkigt.



Oj så märkligt människor kan bete sig. Shame on you säger jag med. Så gör man inte!



Låter ju ändå bra att ni kunde skratta lite åt det tillslut hehe men ändå dålig stil av henne.



2009-09-18 @ 14:27:55
URL: http://nogg.se/kevinborgmusic
Postat av: Ulrika

Hej bästa Sofia! :)

Ja det är skönt att det är fredag (även om jag ska jobba hela helgen :P men ändå)

Nej,diska är inte det roligaste, men jag har ett litet tips :) När du diskar så kan du sätta på lite bra musik och digga med så går det lite lättare iallafall (tycker jag :P) :D

Haha, shit alltså, det låter verkligen helt galet :P Förstår inte hur vuxna människor kan bete sig så! Men det var tur att ni tillslut kunde skratta åt det, det var bra att det inte fick förstöra er dag :)

Ha en underbar helg Sofia!! :) Pussar och kramar <3<3





2009-09-18 @ 15:21:04
URL: http://nogg.se/kevinborg4ever
Postat av: emelie

haha så roligt :)

det var ju kul med disken(not)...

jaja puss på dig :):):)

2009-09-18 @ 15:28:37
Postat av: Sanna eklund

AHAH, det där var väldigt roligt att läsa.. haha. Bra att hon inte slog er eller något iallafall ;) Hoppas du har det bra!

2009-09-18 @ 16:45:09
URL: http://thaeklunden.blogg.se/
Postat av: Janet

jag gillar inte heller att diska xD hihi

Gud va konstig kvinna :O hon har säkert dåligt sammvete efter det hon har gjort!!

Men va bra att det blev en lyckad kväll då <3

Ha en trevlig helg du också!! <3 Älskar dig puss!!

2009-09-18 @ 16:46:42
URL: http://janecita.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jag hatar att diska också. hur kan man göra så där? men det var ju bra att ni fick en lycklig kväll i alla fall. vi ses imorgon sofia om du kommer dit.

2009-09-18 @ 17:13:15
URL: http://kevinsofia.blogg.se/
Postat av: Maria

Tja Sofia!!!! Hahahahaha, gud va knäppt!!!! hahahahahahaha!!!!!<3<3 Va tänkte ni då när hon sa så, och rev sönder lappen?????:)

vad gjorde henns vänner då medans hon gjorde det????

Men va kul att både du o Kevin fick ett gott skratt!!!!!!! och att ni blev glada!!!!!

Va kul att det ändå blev en lyckad kväll!!!!!!! Det blir nog en kväll som ni ALDRIG kommer att glömma!!!!!!!!!!

HA EN TREVLIG HELG PÅ DIG O KEVIN OXÅ!!!!!!!!!

PUSS O KRAM MARIA!!!!!:)

2009-09-18 @ 18:29:28
URL: http://http://wwwlovekevin.blogspot.com/
Postat av: kia

Ibland skäms man över hur folk beter sig, vilken tur att ni kunde skratta åt det o inte låta en sådan händelse påverka er kväll. Jag har också svårt att komma igång med vardagssysslor ibland, ha en trevlig helg!

2009-09-18 @ 18:31:04
Postat av: Josse

Hade det varit jag hade jag faktiskt väntat på att få ta en bild om jag nu ändå fick ta en bild... Och då hade jag tagit en på er båda... Ni är så söta tillsammans =)

2009-09-18 @ 19:09:52
URL: http://myrollercoasterlife.blogg.se/
Postat av: amanda.h (:

Hej!



Fredagar är underbara! Det är ju den här dagen som ger en underbar start på helgen, så jag är alltid på gott humör på fredagarna ! :D

Okay, jag var också i stan idag (: Kollade på lite kläder med två kompisar, sedan åkte de hem och jag besökte min storasysters gymnasium och fick ett varmt välkomnande från min syster och... hela hennes klass, hehe!

Jobbigt det där med disken :/ höhö, känn dej inte konstig (; jag har en otroligt konstig historia som påminner mej varje gång jag ska äta en räka, (vilket jag inte kan eftersom jag påminns om min historia)

Det var kräftskiva hemma hos mina föräldrars vänner, jag, min syster och mina föräldrar var där, men brorsan stannade hemma. Jag hade alltid älskar räkor, kräftor och alla goda skaldjur. Men när jag ska äta min första räka för kvällen, när jag skalat den, så känns det som om den med huvud och kropp skriker och tjuter "Amanda, ät mig inte! Du kan inte göra så mot mej! Vad ska min familj tro, de kommer må så dåligt när jag försvinner!", och det kändes så sjukt att en räka "talade" till mig, så jag kunde inte äta den. Den fick namnet Bertil och den låg på bordet hela kvällen, och jag hade ont i magen när jag skulle slänga denna Bertil i soptunnan, så dåligt att min syster fick göra det åt mej. Så nuförtiden kan jag INTE äta räkor! (; Nu tycker du nog att det där med disken inte är så konstigt längre, va ? ;D



GUD! Stackars kevin och stackars dig, allting som började så bra, ni borde fått njuta av er lediga kväll tillsammans i lugn och ro, men självklart skulle den där berusade kvinnan stjäla lite tid, kevin är alltid så givmild och ger autograf till de som ber honom, och att han ville äta upp sin mat medans den var varm förstår jag, men hur kan man bara bete sig så som hon gjorde? Vilken otroligt okontrollerad människa!



Hahahaha, det låter faktiskt så kul att jag skrattar här själv! :D



Trevlig helg på dig med, och rapportera oss om du hittade något fint på din shoppingrunda!



Hälsa Kevin också, kram till er båda, ni är bäst!



Puss&kram

amanda.h

2009-09-18 @ 19:56:40
URL: http://www.nogg.se/kevinborgstar
Postat av: Faster C

Hej gumman! Bra att du/ni kan skratta åt det hela...

Hoppas att ni mår bra och att det går bra med repetitionerna.

Vi ses snart hoppas jag, sköt om er!

Kramar

C

2009-09-18 @ 20:30:34
Postat av: Faster C igen...

Hej igen! Hittade ett fint klipp på Youtube. Ni har säkert redan sett det, men om inte, kolla min blogg...

Kramar

2009-09-18 @ 21:23:49
Postat av: Malin

hahah, ja du, som sagt bra att ni kan se det roliga i situationen.

2009-09-19 @ 00:19:40
URL: http://bloggtjej.blogg.se/
Postat av: marielle eriksson

heej kära sofia :) hoppas att allt är toppen med dig :)



hahaha jag skrattar med dig sofia haha gud vad larvigt och omoget utav henne. nog tycker jag att hon, som du säger, borde ha nöjt sig med en atugraf. usch för henne säger jag bara. hon får väl ta oh acceptera att du och kevin vill ha lite lugn och ro på eran ledighet, om det var jag så skulle jag låta er vara ifred och låta er få njuta av eran ledighet. asså man skrattar ju typ ihjäl sig för det där var det knäppaste jag har hört haha. shame on you säger jag till henne med !!! men det var ju bra på ett sätt att ni såg något roligt i det hela så hela kvällen inte blev förstörd för den dära konstiga kvinnan borde faktist skämmas, fy på henne säger jag bara ! men hoppas att det är bra med dig och kevin annars då :) och hoppas att ni får en fortsatt trevlig och bra helg :) och hoppas att ni inte blir störade av några mera såna där kosntiga människor :S :S :P saknar dig och kevin massor så ni anar inte hur mycket, blir tokigt för jag vill träffa er NU!!! ni ger mig så mycket gläjde och lycka och ni anar inte hur bra jag mår när jag är med er och hur starka ni gör mig, tack <3 ni är bäst<3 känns så hemskt att det är några maånder sen jag träffade er, kan inte fatta att det är så :( och jag blir så arg att jag inte har kunnat åkit och kollat på kevin på ett tag men har haft så hmla ont om pengar, för jag skulle göra vad som helst att få träffa er nu! ni är fantasiska och jag hoppas att kevin kommer komma ha någon spelning snar för jag MÅSTE få träffa er snart, annnars vet jag inte vad jag ska göra :/ :P men jag får väl stå ut :/ :P massor med kramar till er båda, puss puss<3

2009-09-19 @ 20:18:31
Postat av: Marsel

HAHAHA, det finns ju sådana människor som asså aa... hahaha men kul att ni hade det trevligt sen iaf (: puss!!!

2009-09-20 @ 17:24:25
URL: http://pinglornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle