Namn Förslag???

Hejsan!
Just nu siter vi på tåget påväg till Kristianstad. Det ska bli hur mysigt som helst med en allsångskväll! Det ryktas också om att det ska vara bättre väder nere i skåne än i Stockholm idag! Så håll tummarna.

För två veckor sedan förlorade vi ännu en kär familjemedlem, nämligen vår schäfer hund Diesel. Han var bara tre år och skulle fylla 4 denna veckan. Han blev akut sjuk, drabbades av tarmvred och dog under loppet av 4 timmar på operationsbordet i Luleå. Ingen vet varför vissa hundar får detta, det finns ingen förklaring ännu. Jag blev riktigt chockad när mamma ringde och berättade den sorgliga nyheten. Kunde inte fatta det!!! Det kommer verkligen att vara tomt nu när man kommer hem till Arvidsjaur för att hälsa på nu närbåde Diesel och Foppa är borta.. suck...

Den goda nyheten är iallafall att mamma och pappa ska åka och hämta en ny liten schäfer valp på lördag. Det är en liten kille på 9 veckor och hur söt som helst. Nästan så man blir lite sugen själv, fats jag vet ju att det inte går att skaffa något djur just nu.

Här är det iallafall två bilder på lill killen. Mamma vill att han ska heta Harry men pappa är inte helt med på noterna. Har ni något bra namnförslag på vad den lille krabaten ska heta ? :o)





Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: jennifer

åh gud vilken gullig liten schäfer!:)

kanske Tyson? Chino? Nike? Frasse? Storm? Svante?

2009-06-04 @ 13:20:00
Postat av: Krycklina - mitt liv på krycka!

Stackare :/

Men den nya hunden var jättegullig :D

Hugo tycker jag är ett gulligt namn :D

Min hund heter Lilla Gubben, haha

2009-06-04 @ 13:25:41
URL: http://krycklina.blogg.se/
Postat av: Linnea Gröning

Åh, det är så svårt det där med namn ! Men ehm .. Som Jennifer sa, Tyson är rätt fint. Magnum :'> MUMS! hah nej jag vet inte. Saknar dig Fia. Kolla min blogg! PUSS <3

2009-06-04 @ 13:26:13
URL: http://kevinjamesborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pepsi!

2009-06-04 @ 13:36:49
Postat av: Marielle

Nämen åh va gullig fast jag gillar inte hundar alls. Jag är rädd helt enkelt. Inte för alla hundar men jag känner på mig när de kan hitta på vad som helst, tex:hoppa upp på en och då skriker jag kan jag lova eller kanske få för sig att hugga.

Jason, Hasse eller kanske Jerry.

2009-06-04 @ 14:46:01
URL: http://www.nogg.se/kevinborgmusic
Postat av: Lenajl

HARRY är perfekt! :) Då måste man nog en sväng till Ventilgatan på söndag! ;) kram !

2009-06-04 @ 14:50:52
Postat av: Sophia

ååh va söt :)

nää faktsikt inte sorryyy <3

2009-06-04 @ 15:10:13
Postat av: jennifer

Tyson tkr jag den ska heta!:)

2009-06-04 @ 15:17:49
Postat av: Linda

Usch, det är hemskt när djuren dör.

Hästen min mamma haft i 22 år avlivade vi nu i torsdags :(

Och min häst dog (han med) av tarmvred han dog också väldigt snabbt!

Hemkt är det!

2009-06-04 @ 15:57:10
URL: http://liindiiizen.blogg.se/
Postat av: Michelle <3

neee inte Diesel:( men valpen var sötttt den kanske kan heettaaa Harry är jätte bra på den valpen kram kevin och sofia:) /michelle i boden.

2009-06-04 @ 17:32:52
Postat av: Sanna Eklund

Åh, vad sorgligt :'/<3 Hoppas det blir bra ändå!

Men GUD SÅ SÖT den nya är 8'D hmm.. jag som är så dålig på att komma på namn -.- Men.. Han ser ut som en liten PUTTE :D Haha ;) Eller, innan jag föddes hade mamma och pappa en hund som hette Nalle, fast det kanske inte passar på den här hunden.. :p

2009-06-04 @ 18:15:50
URL: http://thaeklunden.blogg.se/
Postat av: Maria

HEEEJ SOFIA!!!!!!!! GUUUUUUUUUUUUUUD VILKEN SÖÖÖÖÖÖÖÖT LITEN HUNDVALP!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG ÄLSKAR DJUR!!!!! JAG ÄR EN RIKTIG DJURVÄN!!!! SÅÅ OTROLIGT SORLIGT DET DOM HÄNDE ERA TIDIGARE HUNDAR!!!!!!!!!!!!!!! BARA TRE ÅR!!!! GUUUUUD VAR SORLIGT!!!!!!! JAG BEKLAGAR VERKLIGEN!!!!!!!!

OM JAG SKULLE SKAFFA HUND( SOM JAG JÄTTEGÄRNA VILL GÖRA) SÅ SKULLE HAN/HON HETA KASPER ELLER KASPAR. SANDY ELLER LADY. NEJ, NU VET JAG ETT JÄTTEBRA NAMN: KEVIN!!!!!!!!! ELLER KEVIN 2!!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!

PUSS O KRAM MARIA<3<3<3<3<3

2009-06-04 @ 18:52:46
Postat av: Ellie

Nee gud vad söt! Aaaw jag dör..

Hm, jag har så dålig fantasi, Elvis kanske? hehe

Ha det så kul nere i skåne :)

2009-06-04 @ 19:17:46
URL: http://streetlightss.blogg.se/
Postat av: Anna

Bosse blir kanon på den lilla killen. Söt han är!

2009-06-04 @ 19:27:58
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Hej Sofia, Jag vet hur det är att förlora ett djur. Extra jobbigt när man inte är "förberedd"...

Jag kan komma med några förslag som jag gillar :)

Check them!

- Hugo

- Egon

- Findus

- Bamse

- Frasse

- Ludde

- Pysen

- Alfons

- Simson

- Tyson

Oj, det blev några stycken! Jag tycker faktiskt Harry är ett fint namn och tror säkert det skulle passa :)

Hoppas det inte regnade på Kevin och dig i Kristianstad idag. Kram!

2009-06-04 @ 20:27:52
URL: http://ellaann.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åhh, va tråkigt :( Det är aldrig kul att förlora ett djur, dem är som familjemedlemmar...beklagar verkligen... Men det är ju roligt att dem ska skaffa en ny valp :)Så söt den är alltså :D tja... vad ska den heta... det är svårt... men Lucas eller Benjamin är fia namn, något av dem hade kanske passat :D

Hoppas ni har det bra i Kristianstad :) Pussar och kramar <3<3

2009-06-04 @ 21:15:00
Postat av: Marie W

Gud vad söt!! :) Lufsen kanske passar?!

Kram!

2009-06-04 @ 21:58:17
URL: http://mariews.blogg.se/
Postat av: emelie från sundsvall

hihi naaw vilken sötis:) jag tycker den borde heta svartnos:P

2009-06-04 @ 22:07:22
Postat av: Maria

Usch va hemskt, stackars vovve. :(



Men jösses så söt denna grabben va! Men nåt namn kommer jag inte på för jag tycker faktiskt att han ser ut som en Harry. :)

2009-06-04 @ 22:24:27
URL: http://seaver.blogg.se/
Postat av: matildae

hej! nämen gud så oerhört söt! :)

oj, jag vet inte. det finns så många hundnamn..

vovve.net finns det ju många hundnamn som man kan välja mellan!

jag saknar dig kusin!<3

2009-06-05 @ 00:32:18
URL: http://www.matildaomallt.blogspot.com
Postat av: marielle eriksson

nee, vad hemskt:'( stackarn<3 och stackars er <33 beklagar verkligen<3<3<3 har själv förlorat djur som jag älskade så mycket<3 men vad bra att ni har köpt en ny hundvalp:) gud vad söt den är<333 älskar hundar, vill själv ha en men får inte för mina föräldrar :( :( tyvärr, jag vet inte alls vad den skulle kunna hetta, men något söt namn i allfall för har aldirg sett någon sån söt hund :)<3 stor kram till dig och kevin<3 du är en underbar person och gör ett toppenjobb :)

2009-06-05 @ 08:43:36
URL: http://loveyoukevin.blogg.se/
Postat av: emilia kostenniemi

Hej sofia, hoppas att allt är bra med dig.?

Ojj vad svårt det är med namn!

Det är bland det svåraste. Hmm... Pepsi är riktigt coolt tycker jag;D men jag vet faktiskt inte. De blir nog bra vad det än blir tillslut:)

Ha det bra Sofia, och hoppas att vi ses Snart=) Kraaam från Emilia

2009-06-05 @ 12:09:46
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/
Postat av: Christina

så länge sen jag var här men haft fullt upp med jobb och så.

Blir så ledsen då jag hör detta. Sorg efter hund är enormt jobbigt. Vi har ju också upplevt detta då Elof dog den 10 mars.

Oh så söt han är och det är en Harry!!! Passar precis det namnet.

ha det underbart

kramis

2009-06-05 @ 12:22:49
URL: http://www.glife.se/taxmaffian
Postat av: Jenny

ÅÅHH, VA SÖÖÖT!!

Jag tycker att Magnum, Nasse, Manox, Krille, Ludde o Bosse skulle kunna passa till den lilla krabaten... ^^

2009-06-05 @ 14:55:35
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Stackars er familj Sofia, att mista två kompisar på så kort tid är jobbigt.Jag har 6 hundar själv och det börjar likna ett ålderdomshem här. Den äldsta är 13,5 år men fortfarande lika pigg. Men småhundar har längre livslängd än stora. De andra är 12,11,10,9 och 5 år. Mina namnförslag är Sune,Sigge,Oskar,Bosse,Bertil.Men Harry är också ett bra namn tycker jag.Lycka till med puppisen.

Kram och trevlig helg.

2009-06-05 @ 16:36:42
Postat av: sara

hej,hej!

skulle oxå vilja ha en hund men har tyvärr inte tid.

tråkigt att båda hundarna har gått bort. men blir ju så tyvärr när man skaffar djur.



här är iaf några förlag på namn:



gibson

sixsten

gabbe

molle



ha en bra helg skåne!

är jättefin därnere.

hälsa kevin.

kramar

2009-06-05 @ 19:19:13
Postat av: Maria

De flesta namn här är helt ok. Men Tyson nej.

2009-06-05 @ 22:25:52
Postat av: skåne

Keso kanske :) Lite av namnet efter er båda :)

2009-06-05 @ 22:38:18
Postat av: Karin B

Hej Sofia!!Det var tråkigt att höra, att Diesel inte finns hos er längre. Han va ju så fiin...

En kär vän går ju aldrig att ersätta.



Det blir kul med en liten going, som fort blir STOR!! Å söt va han åxå...

Här kommer lite förslag på namn. Arragon, Atlas, Gibson, Ossy, Raffe, Tajzon, Ramsey, Zander.

Hade så bra,

kram Karin B

2009-06-06 @ 00:16:19
Postat av: kia

Hej, gillar namnet Ludde ett fint hundnamn tycker jag. Ha det så bra ikväll! Hoppas att ni kan njuta av matchen efter att Kevin sjungit. Stor kram!

2009-06-06 @ 08:25:47
Postat av: Ryde

Klart hunden ska heta Harry! Då blir det ju "När Harry mötte Sally" där hemma :-)

2009-06-07 @ 11:30:05
Postat av: Patrik

Hej Sofia:) Var du också på matchen igår?:) Synd att sverige förlorade:(

jag tror ni satt rätt nära där vi satt:o



kul att kevin la upp klippet jag filmade på bloggen:D



Ha d bäst!



2009-06-07 @ 12:47:55
URL: http://kevinborgsplace.blogg.se/
Postat av: Gabriela

Vad söt hund! Hunden Kan heta Hugo

2009-06-10 @ 08:33:29
URL: http://blogg.se
Postat av: Marsel

synd :( beklagar, jag tycker att sötisen ska heta Hero =) ppuuussss

2009-06-13 @ 14:47:31
Postat av: Emelie

Jacke passar han i.:)

Kram på dig sofia<3

2009-06-13 @ 14:59:45
Postat av: Anonym

Jacke passar han i.:)

Kram på dig sofia<3

2009-06-13 @ 15:01:04
Postat av: Malin

Beklagar sorgen!

Vad söt den nya valpen är <3 vill haaa. :P

Eftersom att den är så söt kan den kanske heta Sötnos? ;D

2009-06-14 @ 13:45:36
URL: http://bloggtjej.blogg.se/
Postat av: bam bam

jag har ett förslag på Brixen :P

2009-06-16 @ 00:06:02
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Gabriella

gud vad söt hund ni köpte...

2009-07-16 @ 00:05:22
URL: http://kevinsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle