Living On The Edge

Idag sa jag upp mitt  jobb som jag haft i snart ett år på Hertz biluthyrning.
Det var med blandade känslor som jag lämnade in min avskedsansökan.
I dessa tider känns det inte bra att säga upp ett heltidsjobb när man inte
har något att falla tillbaka på. Jag tycker att jag är ganska tuff faktiskt som bara
släpper allt och flyttar till Stockholm. Men man måste våga chansa lite i livet. Och
jag vet att det kommer vara värt det i slutändan. Just nu  tänker jag på många saker.
Jag fattar tillexempel inte HUR TUSAN jag ska hitta i stockholm, insnöad norrbottning
som jag är haha. Nåja, man får ta en dag i taget helt enkelt... Det bästa är iallafall att
jag får vara med den jag älskar. Kärleken är trots allt störst av allt.

Jag såg att aftonbladet hade gjort en artikel om att vi söker bostad. Vi har fått jätte många
svar idag. Super kul! Jag vill också tacka alla för de fina kommentarerna och alla tips om
vart man kan hitta lägenheter, det hjälper! Har spanat hela kvällen :o)

Nu ska jag se idrottsgalan, det brukar ju vara hysteriskt rolig underhållning!!!

Sköt om er!

Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: Sophia

Jo jag ferstår att det känns lite jbbigt att flytta till stockholm. Men det blir kommer bli bra till slut kan jag lova dig :)

Du kommer ju få vara med din underbara Kevin mycket :) Så tänkt så :P

Ja de kan va lite jobbigt att inte hitta här men du kommer säkert lära dig att hitta rätt snabbt ;)

Annars ere ju bara att fråga nån som du ser i närheten om hjälp :) De är inte farligt.

Jag måste också säga att jag tycker det är riktigt kul att du har skaffat dig en blogg. De är intressant att läsa den precis som de är intressant att läsa Kevins :) Ni har både gjort ett bra jobb tycker jag med allt.

Sköt om dig med. Och lycka till med lägenheten och flytten och att hitta här i stockholm :) <3

2009-01-19 @ 20:53:03
Postat av: jennifer

det kommer gå jätte bra !! :) det skulle betyda jätte på mkt om du skrev något till mej <3

kramar jennifer

2009-01-19 @ 21:00:00
URL: http://jenkanpenkan.blogg.se/jenniferl
Postat av: Anonym

Synd att du har pojkvän! Ring mig om du blir singel! ;o)

2009-01-19 @ 22:05:31
Postat av: Carina

Efter snarat sju år i Sthlm (tidigare Arvidsjaur) fick jag lära mig en sak: LÄSA SKYLTAR! Det är skyltar överallt, så ta det bara lugt, var ute i god tid och läs skyltar eller fråga....Stockholmarna är jättetrevliga mot norrlänningar :)

2009-01-19 @ 22:05:41
Postat av: Britt-Marie

Det kommer att gå bra för er i Stockholm. Jag tror ni kommer att trivas.Och hitta kommer ni att göra man lär sig snabbt. Hoppas att ni får en bra lägenhet med bra läge. Har själv kikat på idrottsgalan,riktigt bra tycker jag.

God Natt

2009-01-19 @ 23:16:12
Postat av: Rebecca

Du är rätt tuff, Sofia :) Det är otroligt vad du gör för Kevin. Tack för att du tog hit honom till Sverige :) Och jag tror allting kommer gå jättebra i Stockholm

2009-01-20 @ 07:49:24
URL: http://mobilblogg.nu/adnellaren
Postat av: Vonne

Strongt gjort Sofia, du är en toppen tjej!

Hoppas ni snart får bostadsfrågan löst och sen är jag övertygad om att det går som en dans att lära sig hitta mm. Stockholm är fantastiskt fint på sommaren med sin skärgård så ni flyttar kan man säga i rätt årstid när vi går mot vår och sommar.

Var inte orolig - har ni varandra är allt lättare och kommer att lösa sig även om det finns stenar på vägen. Lycka till!

2009-01-20 @ 09:42:24
Postat av: Malin (Bloggtjej)

Hej!

Som de andra redan påpekat så är det strongt gjort att bara flytta iväg, men Stockholm är en trevlig stad och du får ju ha Kevin. Lyllo. haha. Skämt åsido; Kevin verkar vara en toppenkille. Träffade honom när han och de andra var i Luleå (är från Boden).



Hoppas allt går bra med flytten och att ni hittar en fin lägenhet!



Kramar

//Malin



2009-01-20 @ 11:08:32
URL: http://bloggtjej.blogg.se/
Postat av: Linda

Måste hålla med dig, du är tuff som släpper allt så för att flytta till Sthlm! Men du kommer få mer tid med Kevin också :D

Men som du säger kärleken är störst av allt.

Hoppas att ni hittar en fin och bra lägenhet!



Kram

/Linda

2009-01-20 @ 12:10:39
Postat av: Frida

Skynda dig hit gumman. Jag saknar ju dig. Och vi har massor med sex and the city-avsnitt att kolla på :). Puss

2009-01-20 @ 12:54:21
Postat av: Pernilla

Det ÄR tufft gjort att släppa jobb och boende och flytta!! Men som många säger är det ju värt det Kärleken övervinner det mesta. Tror alldeles säkert att ni finner bostad snart och att du får ett nytt jobb såsmåningom.



Lycka till!



Många kramar



Pernilla

2009-01-20 @ 14:18:11
Postat av: Madde 11år

åååååhhhhh duu måste vara världens lyckligaste tjej duu får ju see Keviin Borg varje dag hur är det att vakna varje dag och see han? snälllllaa Sofiia kan du svara:):):)<3333

2009-01-20 @ 14:26:12
Postat av: Lina

Jag förstår att det känns konstigt, men det känns väl ändå lite spännande? :D

Hoppas ni hittar någon fin lägenhet :)

Kram

2009-01-20 @ 15:06:53
URL: http://broccolimos.blogspot.com
Postat av: Helle

Hej Sofia, vad gulligt av dig att dela med dig av ditt liv:)

Hur känns det nu, att plötsligt stå i fokus från att ha varit relativt okänd till att plötsligt vara igenkänd överallt? Måste kännas ovanligt.

Samtidigt underbart att människor bryr sig så mycket:) Du och Kevin är underbara människor, ni ger så mycket av er själva, tänk om fler vore likadana.

Du kommer säkert gilla Stockholm, om inte annat så kan du ju shoppa en hel del:)

Vi finns här för dig och Kevin, kram, Helle

2009-01-20 @ 15:51:28
Postat av: Elina

hehe du kommer nog hitta det är nog inte värre än en gotlänning i stockholm och om gotlänningen aldrig har varit utanför ön så blir det ännu värre.

2009-01-21 @ 09:23:20
Postat av: Lena/dalarna

Hej Sofia! Lycka till med lägenhetsjakten. kul att få en glimt av ditt och Kevins liv(läser hans blogg också). Ha en bra dag!

2009-01-21 @ 11:09:04
Postat av: Camilla

Hej Sofia! :)



Jag tycker det är grymt starkt av dig att du klarat av all hysteri runt Kevin och allt :)

SHIIT han är verkligen helt AMAZING! och jag kan bara säga GRATTIS TILL DIG! :D

Ni är helt sjukt söta ihop och det säger jag verkligen med handen rakt på hjärtat :)



Oxå tufft för dig att flytta.. men som sagt, vad gör man inte? Jag tror att det kommer bli jättebra för er verkligen:)

ALL LYCKA TILL ER <3

Hoppas du hittar i Sthlm oxå... men man lär sig fort:) ingen kan ha sämre lokalsinne än mig (A) jag bor ändå lite utanför GBG, så är där ofta.. men första gången i Sthlm. UUPPS x)

Jaja, ha de fint!

kram kram Camilla



juste.. din blogg är jättefin! jättekul att läsa! (:

2009-01-21 @ 15:36:09
Postat av: Anonym

Jag håller med! Jag skulle ALDRIG hitta i Stockholm. ALDRIG.

2009-01-21 @ 17:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle