En fundering....


Ett exempel..
Jag är ute och går, är i mina egna tankar och lyssnar på min mp3.. Helt plötsligt
halkar jag. Jag får panik, tittar snabbt runt omkring mig för att se om någon
upptäckt katastrofen som just inträffade och sedan fixar jag till kläderna..

Det jag egentligen borde göra...
 Är att ligga kvar på marken, iallafall några få
sekunder och känna efter: "Gjorde jag illa mig?". Den tanken hinner jag
aldrig ens reflektera över.. Allt går så himla fort. Jag har knappt landat på backen
så står jag på fötterna igen.

Varför är vi människor så rädda för att göra bort oss?
Vad är det  värsta som kan hända egentilgen?
Att någon skrattar åt oss? Men so what egentligen?

Det är såklart lätt att skriva så och en helt annan sak att verkligen försöka tänka så.
Ska sanningen fram så tror jag detta är något som sitter så djupt i alla människor
att det alltid kommer att finnas kvar.. Även i mig! :P







Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: Miwa

Hej Sofia!!! Kul att du bloggar :)

Får mig att tänka på Bambi på hal is...visst tyckte vi synd om han??? Men visst ser de kul ut när nån halkar, man kan bara inte låta bli o skratta. Men fy attan vad man kan slå sig o det är ju mindre kul :( Men varför ska man hela tiden bry sig om vad andra tycker????

Hur går de med ert lägenhets sökande?? Hoppas bra...

Ha en bäst kväll

nu e de dax o kolla Kevins hemsida :)

2009-01-21 @ 20:20:15
Postat av: Anna

Ja det var kloka funderingar.

Men om man vänder på det..

om du såg någon ramla då skulle du väl tänka;oj gjorde han/hon illa sig jag kanske ska hjälpa?

Så tänker nog andra också. Fast ibland kan det vara kul när någon halkar..men man blir ju mest orolig.

Usch va hemskt tänk om en liten tant skulle fall och göra jätte illa sig=/



Man ska inte fundera så mycket på vad andra tycker och tänker om det man gör. Ofta så bryr dom sig inte alls, utan det är en själv som går och oroar sig i onödan.

sov så gott.

2009-01-21 @ 23:18:54
URL: http://nysansmat.blogspot.com/
Postat av: Mia

Jag kan bara instämma i föregående talare jag menar skrivare,(Anna). Tänk positivt! Har ni läst The Secret eller sett filmen? Om inte gör det!



Kramen.

2009-01-22 @ 12:39:33
Postat av: Malin (Bloggtjej)

Sant, så sant. Söt apa! Jag älskar apor.

2009-01-22 @ 13:56:21
URL: http://bloggtjej.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad skoj att läsa din blogg!!!

Jag har också ramlat för ett tag sen. På en trottoar gav ett brunnslock vika och mitt ben flög i. Ingen hjälpte mig upp. Typiskt folk!!

2009-01-22 @ 16:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle