Another Saturday

Igår var jag på capsicum och tog ett par öl med några kollegor.
Jag kom hem runt tio tiden. Pratade med kevin om hur vi skulle
göra med lägenheterna. Vi har några som vill ha svar redan på måndag.
Hur som helst så kom vi då inte direkt fram till något vettigt. Jag sitter just
nu och kollar igenom min mail för att se vad som verkar mest intressant.
Vi ska prata mer ikväll när han kommer hem till Stockholm igen för vi måste
bestämma oss för något snart. Men det är lättare sagt än gjort.

Annars vet jag inte vad som händer ikväll, ska spela på travet med pappsen
så håll tummarna :P


Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: Emma Simsek

när flyttar ni till stockholm gumman? :)

man åker ju dit lite då och då, vore kul att ses nångång tillslut efter dessa år haha :)

2009-01-24 @ 15:09:12
URL: http://emmasimsek.blogg.se/
Postat av: Marie G

Sofia! Du måste vara världens coolaste tjej, förstår att Kevin flyttade till dej. Hoppas att du snart får vara med din Kevin och att ni hittar en bra lägenhet. Kram Marie

2009-01-24 @ 15:51:03
Postat av: Erika

Hej!



Jag ville bara tipsa om ni sett inlägget igår från en Anna på Kevins blogg om ett litet hus till uthyrning i Älvsjö.



Ha en fortsatt najs dag och kväll!

2009-01-24 @ 15:55:08
Postat av: ana

jag såg kevin idag i gävle, och jag måste säga att han är helt underbar, båda på utsidan och insidan, hihi. ni passar bra ihop, det ser man :) lycka till med lägenheten sofia!

2009-01-24 @ 16:52:14
URL: http://sockertuss.blogg.se/
Postat av: Emma Simsek

va härligt :) så du ska bli storstads kvinna nu du haha



jag är beräkand till den 5 april, så det är två månader kvar.



nej vi bor i norrköping nu, men man åker ju upp till stockholm lite då och då :) vi får ta och ses då :) det blev ju aldrig av i turkiet o så :)

2009-01-24 @ 18:09:22
URL: http://emmasimsek.blogg.se/
Postat av: daniella

hoppas det går bra med lägenheterna allt fixar sig :) kan ni inte flytta till norrköping :)<3 hihi

2009-01-24 @ 18:33:36
Postat av: Niklas

Du är verkligen en vacker tjej Sofia!

2009-01-24 @ 18:37:18
Postat av: Emma Simsek

haha ja men det blir ju ofta så av nån anledning.

ja visst, [email protected]

2009-01-24 @ 19:33:21
URL: http://emmasimsek.blogg.se/
Postat av: Anonym

NÄR BLIR DU SINGEL?! ;o)

2009-01-24 @ 22:39:40
Postat av: Johanna

NI är otroligt söta tillsammans!!! (du och kevin) Hoppas ni får ett bra liv tillsammans.. det syns att ni älskar varandra! Jag beundrar verkligen dej att du orkar med allt! Strongt! Jag tror det är jobbigt för dej även om du inte säger något.Alla vill ha en del av Kevin och jag kan tänka mig att det känns som om du får nöja dej med vad som blir över? Kram!

2009-01-24 @ 22:46:30
Postat av: Anonym

Vann ni något?!?! på travet?

2009-01-24 @ 22:58:28
Postat av: stockholmstjej

Hejsan Sofia...



Hoppas du har en bra lördagskväll och att du och din pappa vann på travet...



Jag bor i stockholm och vet att det är katastrof på bostadsmarknaden här nere.. vill ge dig några tips... du kanske redan vet om detta men om inte så hoppas jag att det hjälper..



Betala inte för mycket man får bara lägga på 10 % utöver hyran...



betala inte ut några förskottshyror förrän du vet att det verkligen finns en bostad ( har hänt allt för ofta i stockholm att folk sagt att de har en lägenhet och dom tar förskottshyra och ni skriver kontrakt och det visar sig att de har uppgivit fel namn och att det inte finns någon lägenhet...



Skriv korrekt kontrakt och se om det finns några fel i lägenheten innan ni flyttar int så ni inte åker på att betala för skador ni inte har orsakat...



hyrorna på lägenheter utanför tullarna är mycket lägre och det är nära in till stan om du bor i en kranskomun ex Solna, Runt Globen, Sundbyberg, Nacka, Hammarby höjden eller Hammarby sjöstad

(detta är också väldigt bra omr med väldigt bra komunikationer så att du har nära till allt)... Jag bor i Solna och det tar 7 min med t- banan ( här går det bussar, t- bana och pendel) in till t- centralen som är hjärtat av stockholm och vi har lägst skatt i sverige bara ett tips...Jag går in till city på 30 min och för er som inte är vana vid storstäder kan det vara en ide...



Om ni hyr i andra hand se till att ni har lägenheten en längre tid och att ni har uppsägnings tid åt båda hållen.. det är inte ovanligt att om man inte har varit noga med den biten att den som äger lägenheten ringer och säger att man måste flytta ut direkt för de måste ha tillgång till lägenheten...



Hoppas jag att jag inte skrämt upp dig nu men vill bara att du inte ska råka illa ut...



Stockholm är en underbar stad men många bra människor men här som överallt finns det rötägg...



Lycka till med lägenheterna och välkommen till Stockholm



2009-01-24 @ 23:27:20
Postat av: Linda

Hoppas att ni kommer fram till något bra.

Håller tummarna för att ni vann något =)

2009-01-25 @ 00:25:31
Postat av: Magnus

Haha, spelade också trav idag, 46 miljoner lät ju lite lockande...verkligheten blev hela 13 kr. Hoppas du hade bättre tur. :)

2009-01-25 @ 01:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle