Optimist!

Idag gjorde jag en av mina största missar.
Jag bestämde mig för att stiga upp i tid för en gångs skull för att hinna med lite ärenden som skulle göras idag. Jag var bland annat på apoteket. På vägen hem tänkte jag svänga förbi ICA och handla mat eftersom det var helt tomt i kylen hemma och jag kände mig vrål hungrig. Väl inne i butiken tog jag en vagn och plockade lite av allt möjligt. När jag väl kom fram till kassan och skulle betala så insgå jag att jag kanske hade handlat en aning väl mycket saker. Det börjar ju faktsikt väga en hel del när man handlar mejeriprodukter, cola, juice, shampo, duschcreme,frukt och MASSOR av mat!
Det krävdes 4 kassar för att få plats med allt. Det skulle jag alltså släpa på hela vägen hem, plus att jag hade varit på systemet innan...

Jag kände mig riktigt dum måste jag säga. Jag stod mest och små skrattade för mig själv och tänkte "what was i thinking?!". Jag kunde gå si sådär 15 meter i taget innan jag var tvungen att ställa ner påsarna på marken och vila armar och fingrar. Tillslut kom jag fram till en OÄNDLIGT långt uppförs backe! Då tänkte jag "Fan nu ringer jag taxin", tills jag insåg att jag hade lämnat mobilen hemma.. Det roliga var att det gick förbi folk hela tiden och ingen erbjöds sig att hjälpa mig. Just när jag hade gett upp hoppet om alla stockholmare så stannade det en äldre herre och frågade om jag behövde hjälp. "YES!!!!" tänkte jag "En ängel"... Grejen var den att han gick åt fel håll, alltså han hade redan gått nerför hela backen men ställde ändå upp, vände om och hjälpte mig upp med alla påsar. Vilken hjälte!

När jag kom hem skakade jag i både ben och armar. Skulle egentligen träna idag men va tusan, man kan lugnt påstå att jag redan hade fått mitt livs tränings pass :o)  Ringde också till mamma och beklgade mig! haha och vi kom båda fram till att jag hade varit världens största pucko :p Nåja.. man lär sig alltid något av sina tabbar.

Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: Marie

Aww , stackare !

Hoppas allt gick vägen ...

Snällt av honom att hjälpa dig (:

2009-02-24 @ 18:02:47
Postat av: Anonym

HEJ sofia jag har en fråga när kommer kevin hem från L.a kommer han i morgon hälsa kevin från mig så mycket jag hälsar till dig också stor kram michelle<3<3<3<3<3<3

2009-02-24 @ 18:33:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

hahaha, jag har gjort samma missa fast jag hade inte turen att träffa på någon som kunde hjälpa mig. Det slutade med att en promenad som i normala fall tar cirka 10 minuter tog strax under en timma. Efter det har jag ALLTID mobilen med mig när jag handlar =)

2009-02-24 @ 18:49:35
Postat av: maria selberg

hej sofia !skrattade gott åt din galenskap men men ibland är det så det blir bara ,och är man vrålhungrig så kan det bli jättegalet att gå och handla ,det är ofta så mycket man behöver just då hehe ..har gjort samma miss som dig det tokiga är att det brukar kunna hända igen hahaha ...tur att man kan skratta år eländet iallafall hur trivs du i stockholm ? nån hemlängtan till vårat härliga norrland??

ha det bäst kram maria selberg

Postat av: Ulrika

Stackars dig Sofia!! Men det var snällt att den mannen hjälpte dig iallafall :) Det är inte mycket folk som gör sånt, tyvärr. Ha det bra! Kramar från Ulrika

2009-02-24 @ 19:09:22
Postat av: Miwa

Hej Sofia!!! Å vad lärde du dig av detta???ha ha ha 08:orna är inte världens hjälpsammaste folk. Alla stressar ju så ini bomben,alltid bråttom o småspringer asg..Köp dig en cykel o lasta på eller en dramaten (senilvagn) ha ha ha ....En sak e då sann...Alltid löser sig saker :) Dedär med o shoppa för mycket när man e hungrig har vi nog alla vart med om :) Kul story iaf från dig :) Ha en bäst kväll i soffan...för nu är du väl proppmätt S Kram från Skåne

2009-02-24 @ 19:16:23
Postat av: Ellinor

Vad duktig du va endå! Tänk på att du fick lite träning på köpet och slapp betala dyr taxi :) Ha det bra, kevin kom hem idag eller?

Kramar :)

2009-02-24 @ 19:27:06
Postat av: CA

Snällt av gubben att hjälpa dig. Och det funkar ju inte med en spark därnere...=)

Kram från faster

2009-02-24 @ 20:18:44
URL: http://caharonu.blogspot.com/
Postat av: Linnea Gröning

Haha gulligt ju :D Jag hade med lätthet viljat hjälpa dig, du är ju hur gullig som hellst ju (: Jag är iaf ingen stockholmare x'D HAHA! Hoppas allt går bra där i Sthlm och att du och Kevin trivs osv (: Puss

2009-02-24 @ 20:20:00
URL: http://tobeidolfreak.blogg.se/
Postat av: Christina Schönbeck-Persson

Det där känner man igen men jag brukar ta cykeln med mig till stan sen asar jag kassarna hem.

När jag kommit hem kommer jag på att cykeln är kvar i stan.

Sen finns det ju "dramaten" men där är vi inte än eller hur??

2009-02-24 @ 21:33:17
URL: http://glife.se/Taxmaffian
Postat av: Ståhlmannen

Tjena!! Det finns lite hopp kvar i denna värld iaf. Du kommer inte att göra samma misstag igen.=) Snällt av herrn att hjälpa. Fortsätt att ha det bäst!

2009-02-25 @ 00:06:45
Postat av: Ullis

Hej Sofia. Jag blir inte förvånad alls! :)

1991 när jag åkte till USA ensam, så hade jag världens packning med mig. Hade aldrig flugit förr och var rätt nervig av mig. Jag släpade all packning från inrikes till utrikes på Arlanda med handkraft. Såg att folk gick och skrattade åt mig men inte kunde jag ana att de tyckte jag var dum! Väl vid rätt gate fick jag kontakt med några "äkta" Stockholmare, (alltså inte inflyttade) som berättade att i Stockholm får man verkligen klara sig själv, ingen sympati gäller.

Blev en fin lärpenning!!! ;)

Hur som helst så är jag glad för att du fick hjälp där nere i storstan´, och främst av allt hoppas jag att du och Kevin kommer att trivas och bli väl bemötta!



Kram från Björkis i Arvidsjaur

2009-02-25 @ 01:15:22
URL: http://pechima.blogspot.com
Postat av: Emma

Detta gillar vi Sofia! Du har börjat om med bloggandet, härligt! :)

Var "plantmusklerna" som bortblåsta påväg hem från affärn' eller var det du som var optimist? -ler.

Hoppas du har de bra i storstan och sen hoppas jag att vi hinner ses någon gång när ni är upp!

Kram/ E

2009-02-25 @ 11:03:16
URL: http://rievssat.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha ja det är inte lätt alla ggr inte =) Därför handlar jag bara mycket när sambon är med, bäst det.

Tur att det kom en hjälpande hand till slut i alla fall!

2009-02-25 @ 13:47:06
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: susanne

Stackars dig som fick bära så många kassar,men den äldre herren var ju så gulllig som ville hjälpa dig hem med allt.Tänk om det fanns mer såna fina människor,men Kevin är ju en så gullig kille,snart har du väl honom hemma igen.Hälsa så mycket från mig Susanne i Kalmar.Kram på dig.

2009-02-25 @ 14:22:23
Postat av: Britt-Marie

Ja du Sofia det där med att släpa kassar har man gjort ett antal ggr. Bra att du fick hjälp. Och att inte 08:orna är hjälpsamma köper inte jag. Det finns många hjälpsamma människor i Stockholm. Ha en en fin kväll med Kevin. Vi har lyssnat på hans singel som vi fick idag. Den är jättebra det kan du hälsa honom.

Kramar till er båda.

2009-02-25 @ 22:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle