Another Thursday...

Vaknade runt 12.00 idag. Kevin är på United Stage och tar lite bilder. Han kommer hem runt 15-tiden.
Jag sitter här för mig själv och känner mig lite små stolt hihi. Än så länge har det gått riktigt bra att ta
tunnelbana och läsa kartor trots att jag alltid följt med någon annna tidigare. Nu när det bara är jag och
Kevin så måste man ta sig i kragen och tänka till före man sätter sig på ett tåg. Men vi har då alltid
lycktas ta oss dit vi vill. Sedan så har vi ju lite tur i och med att Kevin har många fina fans som gärna ställer
upp och hjälper oss att förklara hur vi ska åka osv. Men vi försöker klara oss själva så mycket som vi kan.

Det är ofta små saker som gör att man växer som människa. Bara en sådan grej att man klarar av att läsa
en karta eller ta rätt buss gör att man känner sig stolt och det lockar ofta fram ett leende på läpparna. Man behöver
inte bestiga Mount Everest för att känna att man gjort en prestation. Så är det iallafall för mig :)

Nu tror jag att jag ska ta och bädda sängen och plocka ihop lite kläder. Ikväll ska vi se en film, käka popcorn och
dricka läsk :D Vi måste lägga oss lite tidigare än vad vi gjort de senaste dagarna för Kevin har en lång dag framför sig
imorgon då han ska repa med sitt band inför den kommande turnén.

Förresten ni missar väl inte "Du är vad du äter" ikväll när idol Alexander, även känd som "kocken" är med i programmet!
Det ska då vi se ikväll!

Kram på er!

Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: daniella

låter mysigt :)



de visste ja inte måste kolla de :D<3

2009-02-19 @ 14:43:22
Postat av: Jenny

Ni kommer lära er rätt snabbt, tror ja! ;)

Va kul med turné! När börjar den? Kommer det avra i sthlm? Haha, värsta intervjuaren här xD

2009-02-19 @ 14:49:22
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Ullis

Ja herregud, jag vet precis vad du menar! :)) Var precis samma sak för mig när jag var nere i Stockholm på IDOL-finalen i december och vi lyckades ta oss från A till B. Inte lätt när man sällan är i stan´! Men rackarns så stolt man blir när man lyckas hitta fram. ;D Önskar er all lycka i ert nya hem!!

Ha nu en riktigt trevlig kväll tillsammans!



Snöiga hälsningar från Arvidsjaur

2009-02-19 @ 15:05:42
URL: http://pechima.blogspot.com/
Postat av: CA

Hoppas att du har hittat fram till stället som vi pratade om häromdagen. Ja, det programmet måste jag åxå se. Ha det gott!!!

Kram

C

2009-02-19 @ 15:28:40
URL: http://caharonu.blogspot.com/
Postat av: susanne

Ja jag bodde i Stockholm i mitten på 80-talet och skulle ta mig till ett dagis som jags kulle jobba på jag kom lite sent men jag tog mig dit iallafall det tog 2 tunnelbanebyten och 2 olika bussar innan jag kom fram,men då var jag så stolt över mig själv.Sen bodde jag i Stockholm ca 2 år.Men Kalmar är ändå bäst.Ha så trevligt tillsammans ikväll.

2009-02-19 @ 16:16:01
Postat av: Linda

Hej Sofia! vars köper Kevin sina kläder? Han har alltid så snygga kläder.

Kram

2009-02-19 @ 16:35:12
Postat av: Patrik

Riktigt kul att läsa dina bloggar:)

2009-02-19 @ 17:03:24
Postat av: Miwa

Hej Sofia!!!! Kul att du bloggar varje dag :)

Kommer du åka med på Kevins turneè???

Ha en allra bäst kväll...NI två :)

Kram till er från Skåne

2009-02-19 @ 17:29:53
Postat av: kia

Hej, vad kul att det börjar att fungera i vardagen det är viktigt! När det gäller att hitta i sthlm så brukar det hjälpa med reseplanerare på http://www.sl.se/ det har hjälp mej många gånger även om jag har bott här i 10 år. Man kan planera när man skall åka för att hinna i tid. Kan skriva ut en karta om man vill. Ha en trevlig kväll o kram till er båda!

2009-02-19 @ 18:53:14
Postat av: Ellinor

Hej Sofia! Jag uppsakttar verkligen att du bloggar! Härligt att du fick sovmorron efter din födelsedag! Jag undrar (som någon annan också gjorde)om du kommer följa med på några turnéer Kevin ska på?



Kram till dig!

2009-02-19 @ 19:38:31
Postat av: Christina Schönbeck-Persson

Ha en riktigt mysig kväll.

Ni får gärna läsa min nya blogg som handlar om min taxmaffia.

2009-02-19 @ 19:42:04
Postat av: Christina Schöbeck-Persson

Glömde adressen.

www.taxmaffian.blogg.se

2009-02-19 @ 22:50:54
Postat av: Frida W

Hej!

Ville bara säga att street lights är ljuuvlig! Hälsa stjärnan från mig o Gustav och vi ses snart!

Puss!

2009-02-20 @ 19:12:17
Postat av: Malin (Bloggtjej)

Tack för tipset om "Du är vad du äter", det var det bästa avsnittet av det programmet som jag har sett. Har visserligen inte sett många avsnitt, men bra var det i alla fall :)



Hoppas att det inte tar alltför lång tid att "lära er Stockholm", men jag håller helt klart med om att man inte måste prestera otroligt mycket för att vara nöjd... Sånt stärker trots allt självkänslan!



//Malin

2009-02-20 @ 22:57:39
URL: http://bloggtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle