Stressig vecka

Men det är väl så det ska vara runt juletider, eller vad säger ni?

I torsdags var vi i Boden då Kevin skulle sjunga på en julkonsert.
Det blev verkligen suuuper lyckat! Jag fick definitivt julstämmning efter den konserten!
Det hände en massa roliga och OVÄNTADE saker också. Då Kevin hade framför "with every bit of me"
så kom programledaren in på scenen och undrade om Kevin kunde visa henne hur man gör
sånna fräcka pirruetter. Kevin visade henne men när det var hennes tur att prova så ramlade hon över not
stället och rakt ner i golvet!!!!! Kevin blev alldeles förskräckt med all rätt. Men hon var väldigt cool
och skrattade bort det hela medan Kevin kramade henne och sa på skämt "Det här har vi repat in, det var menat"
HAHA, hela publiken skrattade! Det var faktiskt väldigt charmigt! Programledaren för julkonserten är även programleadre i P4:a. Så dagen efter när vi var påväg till flygplatsen så hörde vi på radion hur hon pratade om vad som hänt och hur mycket hon gillar Kevin.
Det är väldigt roande, ni kan lyssna på klippet här:

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2099820&BroadcastDate=&IsBlock

Ni får spola fram ca 21 min i klippet så kommer det :)

I fredags var vi på idol finalen. Mycket trevligt faktiskt, men det var såklart inte lika bra som förra året ;) hehe.
Jag tyckte också att det var himla skönt att kunna se finalen utan  att vara nervös :)

Igår kväll var jag och Kevin på riddarhuset. Han sjöng på ett bröllop. Pappan till bruden var maltes och hans present till henne var att ta dit Kevin. Fatta vilken super pappa va :) Det blev också hur lyckat som helst!
Alla dansade och jublade! :) Men medan vi väntade på att kevin skulle få uppträda så hade vi våran loge i källaren. Väldigt fint ändå såklart men både jag och Kevin var dö säkra på att det spökade där inne. Så vi var lite skraja faktiskt hihi :)

Ikväll är det avslutnings fest för musikalen för det här året! Och nästa år drar dom på turné. Spännande.
Imrogon ska vi gå på Svenska Hjältar galan på cirkus. Det ser jag framemot.

Som ni ser så har vi haft fullt upp de senaste dagarna och de kommande också. På tisdag och onsdag ska vi försöka hinna shoppa lite julklappar. För på torsdag åker vi hem till norrland för att fira jul! MYYYS!!

Ha det underbart!

Sofia





Kommentarer
KOMMENTARER
Postat av: gabriella

gud vad roligt att höra allt det här, ha det underbart och sköt om er. god jul och gått nytt år

2009-12-13 @ 15:25:33
URL: http://kevinsofia.blogg.se/
Postat av: Mikaela

oj vad mycket kul ni har varit med om :D, håller med dig, förra årets final var bättre, faktiskt den bästa :D



ha det bra i norrland sen :)



hälsa kevin och ta hand om varandra nu <3

2009-12-13 @ 15:29:19
Postat av: Marielle

Jag känner faktiskt ingen stress än men det kanske kommer senare.



Haha nämen oj. De hade ja velat sett hihi



Nu har jag lyssnat på radioklippet:) hihi de va rätt roligt och höra.

Idol kan aldrig slå förra året:)



Vad fint av pappan att fixa dit Kevin men det lät inte kul o ha logen i källaren. Det kan ju ha spökat;) hihi.Jag skulle nog också ha blivit lite skraj



Ha så kul ikväll och imorgon kväll!:)



Mysigt att åka hem till Norrland

God Jul Sofia!



2009-12-13 @ 15:37:28
URL: http://speedwaylivet.blogg.se/maariellee
Postat av: Marielle

Fel länkadress hihi..

2009-12-13 @ 15:39:16
URL: http://nogg.se/kevinborgmusic
Postat av: Ulrika

Hej Sofia :) Jo det brukar ju vara rätt stressigt runt julen, så mycket som ska fixas... :P Hehe, ni har hunnit göra riktigt mycket :) Härligt att det blev lyckat i Boden :P Haha, jag hade velat se det, kan tänka mig att Kevin blev lite orolig :P och det radioklippet var väldigt bra :) Kul att höra :)



Va kul för Kevin att få sjunga på ett bröllop, så otroligt gulligt av pappan :) Måste ha varit mysigt :)Förstår att det var skönt att kunna sitta på Idolfinalen och kunna slappna av, kan tänka mig hur jobbigt och nervöst det var förra året... :P

Ha det så kul på festen ikväll och på Svenska Hjältar galan imorgon :) Va rädd om dig! Pussar och kramar <3<3

2009-12-13 @ 16:37:11
URL: http://nogg.se/kevinborg4ever
Postat av: Ulrika

Och föresten, ha det så mysigt och underbart i uppe Norrland :)Hoppas ni får en fantastisk jul!! :) Pussar och kramar <3<3

2009-12-13 @ 16:38:39
URL: http://nogg.se/kevinborg4ever
Postat av: Britt-Marie

Vilken present att få höra Kevin sjunga på sitt bröllop inte illa. Ha en trevlig kväll och även i morgon kväll.

Kram



Britt-Marie

2009-12-13 @ 16:58:12
Postat av: Linn

Haha, jag trodde helt ärligt att det var inövat när hon ramlade! Eller, först blev jag rädd att hon gjorde illa sig, för det såg inte särskilt skönt ut, men när hon sa att det var inrepat så gick jag på det. Det var en jättemysig kväll i alla fall, jag hoppas att man får möjlighet att gå på något liknande igen.

Vilken pappa den där bruden måste ha! Och jag kan tänka mig att det blev lyckat, bra liveunderhållning under en redan stor kväll kan ju inte bli annat än bra, haha.

Vi åker också hem för att fira jul på torsdag, dock åker vi söderut (Ö-vik). Ska bli mysigt att få komma hem i alla fall. :)

Hoppas att ni får en bra kväll på galan i morgon! Kram

2009-12-13 @ 17:53:36
Postat av: Maria

Heej Sofia!!!! hihihi, lite roligt att det blev roligt i Boden på konserten!!! och också kul att det blev lyckat!!:) Ska deffenitift lyssna på klippet!!:) Roligt att ni tittade på Idolfinalen, och skönt att inte nån av er va nervös:P

Vilken snäll pappa och vilket sammanträffade att pappan var maltes;) Och lite läskigt att ha logen i en källare:O men ni hade ju varandra och hålla om varandra om ni va lite skraja:)Kul att gå på avslutningsfest på musikalen;) Jag ska nämligen åka o titta på den i Skövde när den är på turné!!! Ska bli OTROLIGT kul!!! Kul att ni ska på galan imorgon oxå, hoppas ni får det trevligt!! Guuud va mysigt att fira jul i norrland, där har ni ju alla fall snö under julen;)

Ha det underbart du oxå Sofia

Hälsa Kevin

Puss o Kram Maria

2009-12-13 @ 20:29:15
Postat av: emelie

hej underbara ängel !



Ojj ojj vilken vecka :O!!

Hur orkar du sofia ? du är helt otrolig.



Du har rätt , förra årets idol var bättre med Kevin Alicie och dom ja.



Jag älskar dig och Kevin meest. Puss och kram på er

2009-12-13 @ 21:08:20
Postat av: kia

Vilken rolig berättelse o vad smart av Kevin att finna sig snabbt när programledaren ramlade!

Var faktiskt på sista förställningen av HSM o den var jättebra o rolig eftersom det förekommer bus i sista föreställningen. Kevins svenska har blivit ännu bättre han var riktigt bra!

Tänk vad roligt att få höra Kevin sjunga på sitt bröllopp!

Ha det så skönt o hoppas att ni kan slappna av ordentligt innan turnén kör igång.

Stor kram till er båda!

2009-12-13 @ 23:15:07
Postat av: matilda

heej kusin!

ja saknaaar er jättemycket! :)

längtar tills ni kommer hem!

kram!

/matilda

2009-12-14 @ 12:12:47
URL: http://www.matildaomallt.blogspot.com
Postat av: Sanna eklund

Hej:)

Haha, det var kul att lyssna på!

Inget slår någonsin förra årets final! :D Det var helt otroligt då :')

Vad gulligt av pappan att fixa Kevin till bröllopet. Haha, det ska jag önska mig som bröllopspresent när jag gifter mig :D

Kul att åka hem till Norrland :) jag tänkte fixa julklapp åt er, men det blev inget :( för det krånglade bara och det vart bara fel! Så då vart jag deprimerad när det inte funkade.. xP

Kommer du med på turnén till Karlstad i januari? Jag antar det men det är väl värt att fråga :) Skulle verkligen vara jättejättekul att få träffa dig och Kevin då! Det skulle jag behöva nu.. <3



Kram!

2009-12-14 @ 15:32:35
URL: http://thaeklunden.blogg.se/
Postat av: Vonne

Vad trevligt det verkar ha varit på julkonserten, vi som inte var där fick ju änså se en hel del eftersom Linn varit så omtänksam och filmat det mesta med Kevin och delat med sig till oss.

Idolfinalen ja, den kollade jag också i rutan men den var inte alls lika fantastisk som förra året. Jag ler ännu när jag tänker på hur glad kevin blev när han vann och hur nervös han såg ut innan när de väntade på resultatet. Och vilket fyrverkeri av känslor riktat till publiken när han vann, fantastiskt! Detta fanns inte alls i år eller så var jag blind. Men nu tror jag det är ganska skönt för både dig och Kevin att ni går in i en ny era som kanske ger lite mer tid åt saker och ting. Jag ser i allafall fram emot många år med Kevins musik. Hm bröllops-sångare - måste varit en höjdare för både brudpar och gäster. (skulle man kanske önska sig till nån kommande bemärkelsedag kanske hihi)

Ha det nu riktigt trevligt på hjälte-galan ikväll. Jag tycker Kevin är en riktig vardagshjälte han med!

2009-12-14 @ 19:58:16
Postat av: gabriella

Hej Sofia! hoppas du hade det bra på efterfesten igår, jag var där igår för att jag ville träffa keevin och dig. men ni kom aldrig dit. jag var där typ 3 timmar. hoppas att kevin fick mina hälsningar från mig. kram och skööt om dig

2009-12-14 @ 21:57:37
URL: http://kevinsofia.blogg.se/
Postat av: susanne

Hej Sofia,nu är ni väl snart framme i Arvidsjaur och ska fira jul.Vi har också mycket snö här i Kalmar,och det är väldigt ovanligt för att vara i december.Så kanske det ligger kvar över jul det vore mysigt.Ni får ha en skön och fin jul med många julklappar.

Hälsa så myckert till din fina Kevin.

Kramisar från Sussie.

2009-12-17 @ 15:13:22
Postat av: Marie

Måste bara hålla med Vonne om känslan i årets Idolfinal.Ingen kan som Kevin sprida sådan enorm glädje.När han står på scen känner man att han är ett med publiken och allt han gör känns äkta.

Jag såg ett klipp från Idolefterfesten där Kevin stod bredvid Erik och jag tänkte att det liksom lyser om Kevin och han såg lyckligare ut än vinnaren.Kevin är nog det bästa som hänt Sverige någonsin.

Hoppas ni får en underbar jul i Arvidsjaur!

2009-12-18 @ 15:16:02
Postat av: amanda harde ♥

haha vad kul ! kevins piruetter är GRYMMA ! <3 :D



jag måste säga det att idolfinalen, jag kände bara att något saknades ... jag tycker kevin borde få uppträtt istället för agnes . det känns som om, nja jag vet inte men, kevin vann ju faktiskt -08 och han har gått så sjukt långt och hunnit med grejer folk inte hinner uppleva på en livstid, han har gjort så grymt mycket så knallar agnes in på scen istället ! nä, där blev jag lite besviken på idol-människorna som inte tog in kev på scen .

det var magi förra året, det var.... det var kevin - enegi !:D

ingenting, absolut INGENTING är bättre än kevins energi !!

åå , gud vad mysigt med att fira jul hos nära o kära (: ska jag också göra men vad förväntar man sig av en tolvåring egentligen ? haha (;

lämna gärna en kommentar på min blogg om du har tid , du & kevin är ett par slags förebilder för mig och det skulle kännas stort .



kram amanda ! (ha en uuuunderbar & magisk jul!)

2009-12-19 @ 11:50:40
URL: http://amandaharde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Design: Marielle